آموزش فارسی Bootstrap

هر گاه یک برنامه نویس وب سایت بخواهد یک وب سایت و اپلیکشن موبایل آنرا از روی طرح اولیه بسازد.
لازم است که قالب های هر قسمت از سایت را از طراحان بگیرد و با زحمت و مشقت زیاد پیکسل را بشمارد و CSS را با دقت و صبر زیاد تنظیم کند.
ساعت های بیشماری لازم است گذاشته شود تا یک خروجی تمیز بر اساس اصول طراحی بدست آید که در تمامی مرورگرهای اینترنت به خوبی جواب دهد.
تا در زمان 2011 که یک قهرمان جدید دنیای وب را دچار چالش کرد. این چیز جدید با شور و فداکاری Mark Otto و Hacob Thornton به وجود آمد و نام Bootstrap به خود گرفت.
نسخه دوم در کمتر از نصف سال برای بهبود نسخه قبلی معرفی شد که اساس طراحی سایت واکنشگرا (responsive) شد. این نسخه شامل grid دوازده ستونی مقاوم و تعداد بسیار زیادی قطعات پیش تنظیم شده بود. با این قابلیت هر شخصی با اطلاعات پایین برنامه نویسی وب هم می توانست این قطعات را در کنار هم قرار دهد و یک وب سایت واکنشگرا ایجاد کند. این کنار هم قرار دادن قطعات ، شبیه کنار هم قرار دادن قطعات پازل به آسانی انجام می شود.
components
در دومین تولد آن ، نسخه 3 آن معرفی شد که تمرکز بیشتر آن بر روی موبایل بود و نسبت به نسخه 2 در طراحی فلت بهبودهایی داشت. دو سال بعد ، در آگوست 2015 چهارمین نسخه آن به نام اولین نسخه آلفا در اختیار برنامه نویسان قرار گرفت.
این سیکل سریع توسعه بوت استارپ، لازم بود که در جایی متوقف شود. اکنون تیم اصلی گفته اند که هیچ نسخه ای بعد از نسخه 4 نخواهد آمد.
من با جرات می گویم تاثیری که بوت استراپ بر روی دنیای وب داشته است مشابه خط تولید اسمبلی شرکت فورد در دنیای اتومبیل می باشد.
امروزه بیش از 7 میلیون وب سایت (بر اساس آمار سایت Builtwith.com) از بوت استارپ استفاده می کنند. به نظر ما نسخه 3.X.X یک گزینه خوب برای ساخت وب سایت و اپلیکشن موبایل است.

لینک اصلی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *