.
.
.
مطالبی که در این مجموعه خواهید آموخت
فصل اول: شروع کار با Android studio
ایجاد اولین پروژه اندرویدی
آشنایی با پانلهای نرم افراز و نحوه تغییر متن
تغییر رنگ پس زمینه و بازبینی چیدمان و فایلهای منبع
معرفی پنجره خوش آمدگویی و واسط کاربری اندروید
معرفی پنجرههای ابزار
کلیدهای میان بر و تغییر تم استدیوی اندروید
ایجاد یک دستگاه مجازی اندرویدی(AVD)
شروع و راه اندازی شبیه ساز
پیکربندی اجرا و توقف برنامه درحال اجرا
فصل دوم: آشنایی با معماری اندروید و فعالیتها
بازبینی معماری اندروید
معرفی کتابخانههای C، C++ و اپلیکیشن
آناتومیاپلیکیشن اندروید
بررسی اپلیکیشن اندروید
چرخه حیات یک فعالیت و بررسی پشته و وضعیت فعالیت
مدیریت تغییر وضعیت یک فعالیت در اندروید
بررسی فعالیت پویا و وضعیت سازگار و متدهای چرخه حیات فعالیت
فصل سوم: آشنایی با محیط کد نویسی
آشنایی با پنجره ویراستار
آشنایی نحوه تقسیم پنجره ویراستار و قابلیت تکمیل کد
تکمیل یک عبارت و تولید کد
بستن وکوچک کردن خطوط
جست و جوی سریع سند و فرمت بندی مجدد کد
فصل چهارم: بررسی وضعیت فعالیت و تست اپلیکیشن روی دستگاه واقعی
ایجاد پروژه جدید برای تغییرات وضعیت فعالیت
رونویسی متدهای چرخه حیات فعالیت و تغییر فیلترینگ پانل Logcat
اجرای برنامه و مشاهده تغییرات Logcat
غیرفعال کردن ذخیره سازی خودکار وضعیت یک فعالیت
آشنایی با کلاس Bundle و ذخیره و بازیابی یک فعالیت
نحوه استفاده از خط فرمان
تست اپلیکیشن استدیوی اندروید روی دستگاه فیزیکی اندرویدی
فصل پنجم: بررسی دیدها، گروهها، چیدمان، واسط کاربری و Layout
درک دیدگاهها، گروهها و چیدمانها در اندروید
معرفی مد Design و Text برای طراحی
تنطیمات مشخصهها
ایجاد یک Activity و طراحی واسط کاربری
ویرایش مشخصههای view
معرفی یک چیدمان Xml
استفاده از دید سلسله مراتبی
درک نظریه ایجاد واسط کاربری اندرویدی در کد جاوا
ایجاد یک پروژه نمونه و ایجاد واسط کاربری در کد جاوا
افزودن پارامترها و قواعد چیدمان
استفاده از شناسههای دید و تبدیل dp به px
استفاده از مدیر Grid layout در استدیوی اندروید
پیاده سازی پروسه تقسیم ردیف و ستون و تغییر Gravity
کاربا چیدمان Grid اندروید با استفاده از منابع چیدمان XML
فصل ششم: مدیریت رویداد، رخدادهای لمسی و تشخیص ژستها
مفاهیم مدیریت رویداد و گوش کنندهها
یک مثال از مدیریت رویداد
مصرف رویدادها
اداره کردن رخدادهای لمسی(Touch) و چند لمسی(Multi-touch)
نمونه ای از یک برنامه چند لمسی
تشخیص ژستهای رایج با استفاده از کلاس تشخیص دهنده ژست
ساخت نمونه ای از پروژه تشخیص ژست (پیاده سازی کلاس Listener)
ایجاد یک نمونه از Gesture Detection Compact و تست برنامه
مراحل پیاده سازی ژست سفارشی
افزودن قابلیت پشتیبانی از کارت SD به یک AVD و Buildکردن برنامه Gesture Builder
ساختن یک فایل ژست و استخراج آن از کارت SD
افزودن فایل ژست به پروژه وپیاده سازی متدها و اجرای برنامه
پیکربندیGesture Overlay View
تشخیص دادن ژستهای Pinch
فصل هفتم: کار با فرگمنتها
مقدمه ای ب فرگمنتهای اندروید
اداره کردن رخدادهای فرگمنت و پیاده سازی ارتباط فرگمنت
استفاده از فرگمنتها در Android Studio
ساختن Layout و اضافه کردن فرگمنتها به Activity
ایجاد ارتباط بین فرگمنت Toolbar و Activity
ایجاد ارتباط بین فرگمنت Text و Activity
فصل هشتم: Master Detail Flow، منوهای Over Flow و Sceneها
ایجاد یک Master/Detail Flow Activity و معرفی فایلهای آن
نمایش وب سایت در صفحه
مراحل ایجاد و مدیریت کردن مدیریت منوهای Over Flow
ایجاد پروژه مشاهده عملکرد منوی Over Flow
پویانمایی واسطهای کاربری با استفاده از فریم ورک
گذارهای Scene و نحوه تعریف Transitions و Transition Sets
کارکردن با درون افزایندهها
آموزش Android Transition با Begin Delayed Transition
پیاده سازی Scene Transition در اندروید(طراحی sceneها)
پیاده سازی گذارها
فصل نهم: کار با Intentها و Activityها
مقدمه ای بر Android Intents
استفاده از Intentهای explicit اندروید (بخش اول)
استفاده از Intentهای explicit اندروید (بخش دوم)
بررسی Intentهای implicit اندروید
اضافه کردن یک Activity، تغییر فایل manifest و نصب بسته
مقدمه ای بر Broadcast Intents , Broadcast Recivers
ایجاد یک نمونه از Broadcast intent
گوش دادن به Broadcastهای سیستم
فصل دهم: کار با Thread(نخها) و سرویسهای Started و Bound
مقدمه ای بر نخها و اداره کننده ی نخها
ایجاد یک نخ جدید ، پیاده سازی اداره کننده
مقدمه ای بر سرویسهای Started و Bound
پیاده سازی یک سرویس started در اندروید
ایجاد نخ جدید در سرویس و تغییر واسط کاربری
ایجاد سرویسهای bound محلی در اندروید
آشنایی با Remote Bound service
فصل یازدهم: کار با پایگاه داده SQLite در اندروید
بررسی اجمالی پایگاه دادههای اندروید SQLite
استقرار SQLite روی یک دستگاه مجازی اندروید(AVD) و اجرای برخی دستورات
کلاسهای جاوای اندروید
طرح جدول اندروید
ایجاد Table layout و Table Row برای پروژه پایگاه داده
ایجاد و استفاده از پایگاه داده SQLite در اندروید (بخش اول)
ایجاد و استفاده از پایگاه داده SQLite در اندروید (بخش دوم)
درک هدف ارائه دهندگان محتوا
فصل دوازدهم: Video Playback و ضبط تصویر و ویدیو و صوت
چارچوب دسترسی به ذخیره سازی ابری
فیلترلیستهای picker files و هندل کردن نتایج
خواندن محتوای یک فایل، حذف و دسترسی به فایل
مراحل پیاده سازی Video play back روی اندروید
تست پخش ویدئو و ضبط تصویر روی اندروید
ایجاد یک پروژه ضبط ویدئو
مراحل ضبط و پخش Audio
بررسی مثال ضبط و پخش صدا
فصل سیزدهم: Google Map
Google maps Android API
ایجاد یک پروژه Google map
بررسی ژئوکدینگ و ژئوکدینگ معکوس
اضافه کردن نقشه به برنامه و تغییر نوع آن
نمایش map controls به کاربر
حرکات نقشه و ایجاد نشانگرها روی آن
کنترل دوربین نقشه
فصل چهاردهم: معماری چاپ در اندروید
آشنایی با معماری چاپ اندروید
ایجاد پشتیبانی چاپ و ایجاد محتوای html
بررسی چاپ صفحه وب و سند
مراحل ایجاد برنامه چاپ html
مراحل ایجاد یک نمونه چاپ web page
افزودن گزینه print menu
راهنمایی برای چاپ سند سفارشی اندروید
مراحل ایجاد پروژه چاپ سند سفارشی
پیاده سازی متد onwrite callback
بررسی یک صحفه در محدوده و طراحی محتوا
فصل پانزدهم: ساخت فایل apk و آماده سازی برنامه برای انتشار
به کارگیری دستگاههای مختلف اندروید
آماده سازی یک برنامه اندروید برای انتشار
رجیسترGoogle play Developer Console
بررسی Gradle در Android Studio
فایلهای Module Level Gradle Build
ساختار بندی تنظیمات امضا در فایل Build و نحوه اجرای عمل Gradle از خط فرمان
پیش نمایش 1
پیش نمایش 2
پیش نمایش 3
پیش نمایش 4
پیش نمایش 5
پیش نمایش 6
پیش نمایش 7
پیش نمایش 8
پیش نمایش 9
<\center>