وظایف فیلترینگ اشتراکی

وظایف فیلترینگ اشتراکی به دو دسته­ ارائه­ پیشنهاد به کاربران و پیش­بینی امتیاز اقلام دیده نشده تقسیم می­شوند که در ادامه هر کدام را به تفکیک توضیح خواهیم داد.

پیشنهاد

در این حالت لیستی از اقلام به کاربران ارائه می­شود که بر حسب میزان مفید بودنشان برای کاربر مرتب شده­اند. یعنیN  مورد از بهترین پیشنهادات را به او ارائه می­دهد. برای تولید پیشنهاد، اطلاعات مربوط به تمام اقلام نیاز نمی­باشد.

پیش ­بینی

در این حالت پیش­بینی می­شود که کاربر به قلمی که تا کنون ندیده است چه امتیازی خواهد داد. برای پیش­بینی اطلاعات مربوط به تمام اقلام حتی آنهایی که به ندرت امتیازدهی شده­اند مورد نیاز است. همچنین الگوریتم­هایی که سیستم برای پیش­بینی به کار می­برد به حافظه و زمان محاسباتی بیشتری نسبت به الگوریتم­های تولید پیشنهاد نیاز دارد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *