آموزش فارسی شناسایی الگو

در ابتدا،  یک پاسخ آزمایشی به سوال زیر می دهیم: تشخیص الگو(PR)چیست؟ در  میان همه پاسخ های احتمالی موجود،  که ما متناسب با شرایط این فصل در نظر گرفته این، پاسخ مناسب این است: تشخیص الگو، یک ر شته علمی  یادگیری ماشین ی( یا هوش مصنوعی)است که هدف آن  طبقه بندی الگوی داده ها به تعدادی از مقوله ها و کلاس ها است. لذا، الگو چیست؟

 در 1985،  ساتوشی واتناب   الکو را به صورت  نقطه مقابل اشفتگی  تعریف کرده است: یک واحد کامل، با تعریف مبهم که می تواند به یک نام داده شود: به عبارت دیکر، یک الگو  می تواند  هر  شی یا بخش مورد نظر باشد که برای تشخیص و شناسایی لازم است. لازم  به ذکر است که   افراد  خواهان  درک نام هستند. مثال هایی از الگو ها به شرح زیر هستند: یک پیکسل در یک تصویر، یک شکل دو یا سه بعدی، یک   کاراکتر تایپ شده  یا دست نویس،  با  اثر انگشت، رد پا، صورت انسان، صدای فردف سیگنال صوت،  سری های زمانی ECG،  یک ساختمان یا شکل حیوان باشد.

 یک سیستم تشخیص الگو(PRS)  یک سیستم خودکار است که هدف آن طبقه بندی الگو های ورودی به یک کلاس ویژه است. این دو کار متوالی را انجام می دهد: 1-  تحلیل یا توصیفی که ویژگی ها را از الگوی مطالعه شده استخراچ کند و 2-   طبقه بندی یا تشخیصی که ما را قادر به  تشخیص یک شی یا الگو با استفاده از ویژگی های بر گرفته  شده   از اولین کار ، می کند

 این  وب سایتی برای دوره های اموزشی تشخیص الکو می باشد که در  اولین  سال  لیسانس  تدریس می شوذ. مواد ارایه شده انقدر کامل هستند که به عنوان یک دستور العمل  اموزشی در نظر گرفته می شود.

 فنون تشخیص الگو مربوط به تئوری ها و الگوریتم های  انتزاعی می باشد. روش های تشخیص الکو در  بسیاری از  زمینه ها مفید هستند. نظیر  بازیابی اطلاعات، داده کاوی، تحلیل تصویر سند و شناخت، زبان شناسی محاسباتی، پزشکی قانونی، بیومتریک و بیوانفورماتیک. وب سایت هایی برای دوره های مربوط به داده کاوی و یادگیری ماشینی وجود دارند.

 بیشتر موضوعات مربوط به روش های طبقه بندی آماری هستند. آن ها شامل روش های  مولد  نظیر روش های مبتنی بر تئوری بیزین تصمیم گیری و روش های براورد پارامتر و براورد تراکم هستند. روش های   دیگر شامل  طبقه بندی نزدیک ترین همسایه،  ماشین های بردار پشتیبان هستند. شبکه های عصبی مصنوعی، ترکیب  دسته بند و خوشه بندی از اجزای اصلی تشخیص  الگو هستند.

 یک دوره اموزشی در زمینه احتمال می تواند پیش نیاز باشد

 برنامه های  فنون تشخیص الکو با پروژه های مربوط به تشخیص  اثر  انگشت،  تشخیص دست خط و   تایید دست خط   نشان داده می شوند.


جلسه اول
 

جلسه دوم
 

جلسه سوم
 

جلسه چهارم
 

جلسه پنجم
 

جلسه ششم
 

جلسه هفتم
 

جلسه هشتم
 

جلسه نهم
 

جلسه دهم
 

جلسه یازدهم
 

جلسه دوازدهم
 

جلسه سیزدهم
 

جلسه چهاردهم
 

جلسه پانزدهم
 

جلسه شانزدهم
 

جلسه هفدهم
 

جلسه هیجدهم
 

جلسه نوزدهم
 

جلسه بیستم
 

جلسه بیست و یکم
 

جلسه بیست و دو
 

جلسه بیست و سوم
 

2 دیدگاه دربارهٔ «آموزش فارسی شناسایی الگو»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *