پردازش سیگنال دیجیتال متلب matlab

آموزش فارسی پردازش سیگنال دیجیتال با متلب

اكثر سيگنال هاي مورد استفاده در عمل، در حوزه زمان هستند. به عبارت ديگر، درا یه هاي سيگنال، جداي از آنچه سيگنال مورد بحث اندازه گيري ميكند ، تابعيت زماني خواهد داشت. بدين سان به هنگام رسم سيگنال، دامنه مقادير مختلف سيگنال بر حسب زمان رسم مي گردند. طبيعتاً اين نحوه نمايش، بهترين شكل براي توصيف يك سيگنال نخواهد بود. در بسياري موارد، اطلاعات سودمند سيگنال در محتواي فركانسي آن نهفته اند كه اصطلاحاً به آن، طيف سيگنال گفته ميشود. به بيان ساده، طيف يك سيگنال نشان دهنده فركانس هاي موجود در آن سيگنال است. جهت دست یابی یه این اطلاعات نهفته شده در درون سیگنال تبدیلات ریاضیاتی متنوعی در طول سال های متمادی معرفی شده اند تا ما را در رساندن به مقصود یاری کنند .

امروزه پردازش های سیگنال های دیجیتال را در بیشتر ابزارهای اطراف خود از قبیل موبایل ، دوربین دیجیتال ، تبلت و تلویزیون و … استفاده می شود.

پردازندهای سیگنال دیجیتال سیگنال های دنیای واقعی مانند صدا ، صوت ، ویدئو ، دما ، فشار یا موقعیت را به فرم دیجیتال تبدیل می کنند و بر روی آنها عملیات ریاضی انجام می دهند.

تولباکس DSP متلب ، الگوریتم ها، ابزارهایی برای طراحی ، شبیه سازی و آنالیز سیستم های پردازش سیگنال در متلب و سیمولینک ارائه می دهد. شما می توانید از این تولباکس برای مدلسازی سیستم های DSP برخط مانند سیستم های مخابراتی ، رادار، صوتی ، وسایل پزشکی ، اینترنت اشیا و دیگر کاربردها استفاده کنید.

با این تولباکس شما می توانید فیلترهای وفقی ، چند مرحله ای ، چند نرخی ، IIR ، FIR را طراحی و آنالیز کنید. شما می توانید سیگنال ها را از متغییرها ، فایلهای دیتا و وسایل داخل شبکه وارد محیط متلب کنید.

این تولباکس ابزارهایی مانند اسکوپ (Time Scope) ، آنالیزر طیفی (Spectrum Analyzer)  ، آنالیز منطقی (Logical Analyzer) در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید به صورت دینامیک سیگنالها را مشاهده و اندازه گیری کنید.

 

 

لینک دانلود

 

 


معرفی این فیلم آموزشی :

لینک دانلود فیلم معرفی (کیفیت بالا)

2 دیدگاه دربارهٔ «آموزش فارسی پردازش سیگنال دیجیتال با متلب»

  1. پیمان انتشاری

    سلام خسته نباشید
    من برای پروزه ی کارشناسی ارشد نیاز دارم تا به صورت انلاین از اسیلسکپ داده بگیرم برای کنترلرم در متلب که بعدش کنترلر به صورت انلاین سیگنال ارسال کنه به فانکشن جنراتور
    چطوری میتونم اسیلسکپ و فانکشن جنراتور رو به متلب وصل کنم

    1. سلام

      بهترین کار استفاده از سیمولینک می باشد. شما باید سیمولینک را خوب یاد بگیرید و برای این پروژه چون باید با بیرون کامپیوتر ارتباط برقرار کنید باید mode این روش external را یاد بگیرید.
      در این حالت سیمولینک به صورت آنلاین اجرا می شود و داده می گیرد و داده می فرستد.
      برای گرفتن داده و فرستادن داده هم بلوک های بسیار زیادی در سیمولینک وجود دارد. بستگی به راهی که شما میخواهید استفاده کنید دارید پورت com ، پورت printer ، بورد های آماده ، raspberry pi ، ….

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *