کد متلب تشخیص فالت matlab code fault

طراحی سیستمهای تشخیص خطا با استفاده از روشهای کیفی مبتنی بر داده

لینک دانلود

طراحی سیستمهای تشخیص خطا با استفاده از روشهای کیفی مبتنی بر داده Qualitative data-based برای زیر سیستم نیروگاهی بویلر HRSG

به کارگیری سیستمهای تشخیص خطا نقش اساسی در بهبود بهره برداری سیستمهای صنعتی و پیشگیری از وقایع منجر به خسارات سنگین دارد. طراحی کنترل فیدبک معمولی برای یک سیستم پیچیده، در شرایط خطای actuators ، sensors یا دیگر مولفه های سیستم ، ممکن است منجر به عملکرد نامطلوب یا حتی ناپایداری سیستم شود. برای غلبه بر این ضعفها ، شیوه جدیدی از طراحی کنترل کننده ها بوجود آمده، به این صورت که با حفظ عملکرد و پایداری مطلوب سیستم ، خطاهای مولفه های سیستم را تحمل می کند . برای رسیدن به این اهداف کنترل کننده هایی به نام Fault-tolerant control systems (FTCS) وجود دارند .

در حالت کلی کنترلرهای FTCSبه دو دسته Active (AFTCS) وPassive (PFTCS) طبقه بندی می شوند.

از دیدگاه روشهای کنترلی ، کنترل کننده های AFTCS به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که یکی از این طبقه بندی ها بر اساس وابستگی به سیستم است:

1) Model-based 2) (Model-free) Data-based . این دسته بندی دوباره به دو نوع کمی (quantitative) و کیفی (qualitative) تقسیم می شود . در شکل زیر این دسته بندی بطور کامل نشان داده شده است :

در این پروژه ، مسیر حرکت در راستای شیوه data-based می باشد و وارد شاخه روشهای کیفی (Qualitative) می شویم . روشهای کنترلی در این شاخه و به ویژه روشهای Fuzzy Logic و Expert Systems مورد بررسی قرار می گیرند.

فایل های سیمولینک و متلب و گزارش خط به خط برنامه هم موجود می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *