اهداف محاسبات ابری

برخی اهداف محاسبات ابرین به شرح زیر می باشند [2].
خدمت محوري: در این سیستم همه چیز در قالب سرویس ارائه می شود، از نرم افزار گرفته تا سخت افزار.

هزینه هاي راه اندازي کم: شما براي اجراي برنامه هاي کاربردي مبتنی بر وب، نیازي به استفاده از یک کامپیوتر قدرتمند وگران قیمت ندارید. از آن جائی که برنامه هاي کاربردي بر روي ابر اجرا می شوند، نه بر روي یک پی سی ، پی سی دسکتاپ شما نیازي به توان پردازشی زیاد یا فضاي دیسک سخت که نرم افزارهاي دسکتاپ محتاج آن هستند ندارد. وقتی شما یک برنامه کاربردي تحت وب را اجرا می کنید، پی سی شما می تواند ارزان تر، با یک دیسک سخت کوچک تر، با حافظه کم تر و داراي پردازنده کارآمدتر باشد. در واقع، پی سی شما در این سناریو حتی نیازي به یک درایو DVD یا CD هم ندارد زیرا هیچ نوع برنامه نرم افزاري بار نمی شود و هیچ سندي نیاز به ذخیره شدن بر روي کامپیوتر ندارد.

کارآیی بالا و توسعه یافته: با وجود برنامه هاي کم تري که منابع کامپیوترشما، خصوصا حافظه آن را به خود اختصاص میدهند، شما شاهد کارآیی بهتر پی سی خود هستید. به عبارت دیگر کامپیوترهاي یک سیستم محاسبات ابرین، سریع تر بوت و راه اندازي می شوند زیرا آن ها داراي فرآیندها و برنامه هاي کم تري هستند که به حافظه بار می شود.
هزینه هاي نرم افزاري کم: به جاي خرید برنامه هاي نرم افزاري گران قیمت براي هر پی سی، شما می توانید تمام نیازهاي خود را به صورت رایگان برطرف کنید. بله درست است، اغلب برنامه هاي کامپویتري محاسبات ابرین که امروزه عرضه می شوند، نظیرGoogle Docs، کاملاً رایگان هستند. این، بسیار بهتر از پرداخت 200 دلار یا بیشتر براي خرید برنامهoffice مایکروسافت است که این موضوع به تنهایی می تواند یک دلیل قوي براي سوئیچ کردن به محاسبات ابرین محسوب شود.

ارتقاي نرم افزاري سریع و دائم: یکی دیگر از مزایاي مربوط به نرم افزار در محاسبات ابرین این است که شما دیگر نیازي بهUpdate کردن نرم افزارها و یا اجبار به استفاده از نرم افزارهاي قدیمی، به دلیل هزینه زیاد ارتقاي آن ها ندارید. وقتی برنامه هاي کاربردي، مبتنی بر وب باشند، ارتقاها به صورت اتوماتیک رخ می دهد و دفعه بعد که شما به ابر Login کنید به نرم افزار اعمال می شوند. وقتی شما به یک برنامه کاربردي مبتنی بر وب دسترسی پیدا می کنید، بدون نیاز به پرداخت پول براي دانلود یا ارتقاي نرم افزار، از آخرین نسخه آن بهره مند می شوید.

همکاري گروهی ساده: به اشتراك گذاشتن اسناد، شما را مستقیما به همکاري بر روي اسناد رهنمون می شود. براي بسیاري از کاربران، این یکی از مهم ترین مزایاي استفاده از محاسبات ابرین محسوب می شود زیرا چندین کاربر به طور همزمان می توانند برروي اسناد و پروژه ها کار کنند، به دلیل این که اسناد بر روي ابر میزبانی می شوند، نه بر روي کامپیوترهاي منفرد، همه چیزي که شما نیاز دارید یک کامپیوتر با قابلیت دسترسی به اینترنت است.

استقلال از سخت افزار: در نهایت، در این جا به آخرین و بهترین مزیت محاسبات ابرین اشاره می کنیم. شما دیگر مجبور نیستید به یک شبکه یا یک کامپیوتر خاص محدود باشید. کافی است کامپیوتر خود را تغییر دهید تا ببینید برنامه هاي کاربردي و اسناد شما کماکان و به همان شکل قبلی، بر روي ابر در اختیار شما هستند. حتی اگر از ابزار پرتابل نیز استفاده کنید، باز هم اسناد به همان شکل در اختیار شما هستند.

دیگر نیازي به خرید یک نسخه خاص از یک برنامه براي یک وسیله خاص، یا ذخیره کردناسناد با یک فرمت مبتنی بر یک ابزار ویژه ندارید. فرقی نمی کند که شما از چه نوع سخت افزاري استفاده می کنید زیرا اسناد و برنامه هاي کاربردي شما در همه حال به یک شکل هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *